Veelgestelde vragen

  • Bezorgen 9
  • Bestellen 6
  • Betalen 4
  • Retourneren 7
  • Garantie & reparatie 5
  • Contact 2
  • Zakelijk 6

Bezorgen

  • De levertijden verschillen per type product. Woonaccessoires en kleinere meubels die met PostNL of DHL mee kunnen, zullen binnen twee werkdagen worden bezorgd. De grotere meubels worden door ons bezorgd of via onze bezorgers JP Haarlem en Brenger, deze producten kunnen vaak binnen drie werkdagen worden bezorgd.

    We garanderen een gratis en nette levering zonder zorgen. Aflevering op de door jou gewenste plaats en een installatieservice behoren tot de mogelijkheden.

    Voor producten die niet voorradig zijn geldt een langere levertijd. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wij kunnen de actuele levertijden van jouw producten voor je achterhalen en direct aan je doorgeven.

    Heb je een andere vraag over de levertijd van een product? Neem gerust contact met ons op via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00), spreek ons aan via de chat of mail je vraag naar info@solfelt.nl.

  • Bij Solfelt worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. De enige mogelijke kosten zijn gerelateerd aan het gebruik van een verhuislift of verhuiskraan. Al onze producten worden met uiterste zorg afgeleverd op het door jou gewenste adres en op de door jou gekozen datum. Hiervoor werken we samen met professionele bezorgers die hun vak verstaan. We hebben ervoor gekozen om een uitstekende bezorgservice kosteloos aan te bieden, omdat we van mening zijn dat dit past bij het servicelevel dat je van Solfelt mag verwachten.

    Voor kleinere meubels maken we gebruik van diensten zoals PostNL, GLS, of Bregner. Bij de levering van grotere meubels nemen we zelf de verantwoordelijkheid of schakelen we gespecialiseerde bezorgpartners in. We bieden een Full Service verzending aan, die de volgende stappen omvat:

    1. Bezorging
    2. Uitpakken
    3. Monteren
    4. Verwijderen van verpakkingsmateriaal

    Deze service is gratis voor bestellingen boven de € 1.500. Als je bestelling onder dit bedrag valt, maar je wilt toch graag dat je meubels worden uitgepakt en gemonteerd, neem dan contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden. We zijn bereikbaar via 020-2111026, info@solfelt.nl, of via de chat.

  • Ja, dit kan. Na afronden van het bestelproces kun je zelf een bezorgmoment kiezen. Wanneer je een kleiner product koopt*, ontvang je een Track & Trace code waarmee je online een tijdstip kunt kiezen. Wanneer je een groter product koopt** zal deze bezorgd worden door onze bezorgpartner, zij zullen contact met je opnemen over een datum en tijdstip.

    Wil je een bezorgmoment binnen drie werkdagen kiezen? Vaak kunnen we dat voor je regelen. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00), spreek ons aan via de chat of mail je vraag naar info@solfelt.nl.

    *Als volgt te herkennen: wanneer in het afrekenproces 'Gratis verzending' onder verzendmethode staat
    **Als volgt te herkennen: wanneer in het afrekenproces 'Full Service verzending' onder verzendmethode staat

  • Solfelt werkt samen met verschillende bezorgers. Meerdere factoren bepalen welke vervoerder jouw producten bezorgd.

    PostNL & DHL
    Kleine pakketten versturen wij met PostNL of DHL. De bezorger levert je bestelling overdag af op het door jou aangegeven adres. Indien je niet thuis bent, wordt het pakket de volgende dag nogmaals aangeboden of deze wordt achtergelaten op het dichtstbijzijnde postkantoor.

    JP Haarlem & BR8
    Grote, kwetsbare producten en/of producten met installatieservice worden bezorgd door onze bezorgpartners JP Haarlem en BR8. Zij hebben tientallen jaren ervaring in het bezorgen en installeren van meubels en doen dit met uiterste zorg.

  • Jazeker. Onze service houdt niet op bij simpelweg afleveren van de bestelde producten. Bij een bestelling vanaf € 1.500,- wordt de installatieservice gratis aangeboden. Wanneer dit het geval is, staat op de betaalpagina staat altijd 'Gratis verzending'. Wij bellen elke bestelling na, hierin zullen we verifiëren of je gebruik wenst te maken van de installatieservice*. Wanneer je gebruikmaakt van deze keuze, worden de producten bezorgd, uitgepakt, gemonteerd en nemen we het verpakkingsmateriaal weer voor je mee. De bezorging zal in dit geval via een van onze bezorgers lopen. Zij zullen dan contact met je opnemen over een geschikt bezorgmoment.

    Onder dit bedrag, maar toch graag je meubels uitgepakt en gemonteerd? Neem voor de mogelijkheden contact op met onze klantenservice. Wij zijn te bereiken via 020-2111026, info@solfelt.nl of via de chat.

    *Waarom zou iemand geen gebruik willen maken van de installatieservice?
    Leveringen inclusief installatieservice kunnen soms later ingepland worden dan een levering exclusief installatieservice. Omdat snelheid soms belangrijker is, bellen wij altijd na of er gebruik gemaakt wenst te worden van de installatieservice.

  • Heeft de bezorger je gemist? Dan probeert hij het (kleine) pakket bij de buren af te leveren. Wanneer dit niet lukt, komt hij de volgende dag nog een keer bij je langs.

    Bij PostNL laat de bezorger een bericht met daarop een niet-thuiscode achter. Met deze code kun je zelf voor 22.00 uur online een nieuwe bezorgtijd of -plaats kiezen. Mislukt ook een tweede afleverpoging? Dan kun je het pakket binnen twee weken ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt.

    Wanneer je bezorging via JP Haarlem of BR8 loopt, zullen zij eenmalig kosteloos een nieuwe afspraak proberen te maken om het product alsnog bij je te bezorgen.

  • Wij doen er, samen met onze bezorgers, alles aan om een product veilig en schadevrij bij jou te bezorgen. Toch kan het soms gebeuren dat een product schade oploopt.

    Wanneer dit het geval is, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct aan de slag om het probleem voor je op te lossen.

    Het werkt het snelst als je een e-mail stuurt naar info@solfelt.nl. Stuur een foto mee waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is. Benoem daarbij graag het bestelnummer, deze vind je in je bevestigingsmail of in je account.

  • Wij doen er, samen met leveranciers en bezorgers, alles aan om de juiste producten bij jou te bezorgen. Toch kan het soms gebeuren dat het verkeerde product wordt opgestuurd of dat jouw bestelling niet compleet wordt bezorgd.

    Wanneer dit het geval is, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct aan de slag om het probleem voor je op te lossen. Houd je bestelnummer bij de hand, deze kun je vinden in je bevestigingsmail of in je account.

    Het werkt het snelst als je even belt via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00). Je kunt ons ook altijd aanspreken via de chat of een mail sturen naar info@solfelt.nl.

  • Bij Solfelt betaal je geen verzendkosten. Al onze producten worden uiterst secuur afgeleverd op het door jou gewenste adres en de door jou gekozen datum. We werken hiervoor met keurige bezorgers die hun vak verstaan. Wij hebben er voor gekozen om een uitstekende bezorgservice kosteloos aan te bieden, omdat we vinden dat dit bij het niveau van service hoort dat je van Solfelt kunt verwachten.
     
    Bij kleinere meubels maken wij gebruik van PostNL, bij het bezorgen van grotere meubels schakelen we JP Haarlem in. JP Haarlem biedt een Full Service verzending, die bestaat uit:
    1. Bezorgen
    2. Uitpakken
    3. Monteren
    4. Meenemen verpakking
     
    Deze service bieden wij gratis aan voor bestellingen boven de € 1.500. Onder dit bedrag, maar toch graag je meubels uitgepakt en gemonteerd? Neem voor de mogelijkheden contact op met onze klantenservice. Wij zijn te bereiken via 020-2111026, info@solfelt.nl of via de chat.

Bestellen

  • Een bestelling plaatsen is bij Solfelt.nl heel eenvoudig. Kies in de webshop de artikelen die je wilt bestellen en plaats deze via de knop 'IN WINKELWAGENTJE' in je winkelwagen. Klaar? Dan kan je nu op je winkelwagen drukken (rechtsboven) voor een overzicht van je bestelling.

    Ik heb geen account
    Geen enkel probleem. Je kunt bij Solfelt ook bestellen zonder account. Vul je gegevens in en klik op de knop 'BESTELLING AFREKENEN'.

    Ik heb al een account
    Als je inlogt staan al jouw gegevens al voor je ingevuld. Controleer of je gegevens kloppen en klik dan op de knop 'BESTELLING AFREKENEN'.

    KLAAR. Je bestelling wordt zo spoedig mogelijk naar je toegestuurd!

  • Ben je van gedachten veranderd of heb je per ongeluk de verkeerde maat of kleur besteld? Geen probleem, zolang je bestelling nog niet is verzonden kunnen wij deze kosteloos wijzigen of annuleren.

    Ik heb een account
    Om je bestelling te annuleren ga je naar je account en log je in. Ga naar de optie ‘BESTELLINGEN’, zoek je bestelling en klik op 'BEKIJKEN'. Vervolgens klik je op de de link ‘ARTIKEL ANNULEREN’.

    Ik heb geen account
    Bel ons op 020-2111026 of spreek ons aan via de chat om door te geven dat je je bestelling wilt wijzigen of annuleren. Wij zullen vervolgens direct contact met de leverancier opnemen om de wijziging of annulering door te geven.

    Zodra wij of de leverancier je annuleringsverzoek goed hebben ontvangen en verwerkt, ontvang je een bericht van ons. Wanneer je bestelling al is verwerkt, is het niet meer mogelijk om deze nog te annuleren of wijzigen.

    Neem contact met ons op via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00), spreek ons aan via de chat of stuur een mailtje naar info@solfelt.nl. Wij helpen je graag en zullen de verschillende opties met je doornemen.

  • Of een product wel of niet op voorraad is, geven wij aan op onze productpagina´s. Zodra je een product hebt geselecteerd en op de productpagina bent, zie je onder de 'IN WINKELWAGENTJE' button een groen vinkje staan met daarachter de tekst ´Op voorraad´.

    Mist dit vinkje bij een product? Dan zal de levertijd langer zijn dan 3 werkdagen. Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen de actuele levertijden van jouw producten opvragen bij onze leveranciers.

    Wanneer je een product bestelt dat toch niet op voorraad blijkt te zijn, nemen we direct contact met je op om de actuele levertijd aan te geven. Op basis van die levertijd kan je kiezen uit een aantal opties:

    • Een backorder; dit houdt in dat jij het product, zodra deze weer op voorraad is, als eerste geleverd krijgt. De langere levertijd kunnen we compenseren d.m.v. een korting of een gift.
    • Een ander artikel; we kunnen samen op zoek gaan naar een alternatief product dat je net zo mooi vindt als het product dat je oorspronkelijk gekozen had.
    • Vanzelfsprekend kun je je bestelling ook gratis annuleren.

    Twijfel je over de voorraadstatus of heb je een andere vraag over je bestelling? Neem gerust contact met ons op via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00), spreek ons aan via de chat of mail je vraag naar info@solfelt.nl.

  • We begrijpen heel goed dat je een product graag eerst wilt zien en voelen. Het is voor een groot deel van ons assortiment mogelijk om de producten eerst te zien of te voelen voordat je overgaat tot een aankoop. Je kunt een persoonlijke afspraak inplannen om de producten in de showroom van onze leveranciers te bekijken.

    Bel voor een afspraak met ons op via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00), spreek ons aan via de chat of stuur een mailtje met je wensen naar info@solfelt.nl.

  • Wanneer je een product hebt besteld bij Solfelt, gaan we alles in gang zetten om dit product zo snel en zo goed mogelijk bij je te bezorgen. Bij de meeste bestellingen ontvang je binnen 24 uur een track & trace code, daarmee kun je je eigen bestelling volgen.

    Grotere orders (orders met grote meubels) worden vaak uitgevoerd door ons transportbedrijf. Zij nemen, als je dit zelf nog niet hebt aangegeven, contact met je op om een bezorgdag en tijdstip (naar keuze) af te spreken.

    Kijk voor meer informatie over de status van je bestelling in je account. Deze geeft altijd één van de volgende statussen aan:
    1. Order en betaling zijn ontvangen.
    2. Producten worden verzendklaar gemaakt.
    3a. Klein product is onderweg. Bekijk hier de status via je track & trace code.
    3b. Grotere producten staan klaar voor bezorging. Kies hier een bezorgdag.
    4. Order is bezorgd.

    Heb je geen account of heb je andere vragen over de status van je bestelling? Neem gerust contact met ons op via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00), spreek ons aan via de chat of mail je vraag naar info@solfelt.nl.

  • Een account aanmaken is niet verplicht, maar het is wel handig. Je kunt hier al je bestellingen in een overzicht terugvinden. Je kunt hier ook je retouren aanmelden. Tot slot hoef je bij een volgende aankoop niet al je gegevens opnieuw in te vullen.

    Je maakt een account aan door tijdens het bestelproces in de WINKELWAGENTJE het vakje ‘ACCOUNT AANMAKEN’ aan te vinken.

Betalen

  • Solfelt biedt veel verschillende betaalmethodes. Deze betaalmethodes werken allemaal snel, eenvoudig en zijn kosteloos.

    iDEAL
    Met iDEAL betaal je heel gemakkelijk door middel van online bankieren met de volgende aangesloten banken: ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank.

    Je betaalt zonder extra kosten, snel, simpel en veilig online via je eigen bank.

    PayPal
    Als je beschikt over een PayPal-account, dan kun je bij ons eenvoudig online betalen. Je betaling wordt direct online geautoriseerd, waardoor je direct kunt zien of de betaling wel of niet is goedgekeurd.

    Hoe werkt betalen met Paypal op Solfelt.nl?
    1. Kies bij de pagina 'betaalwijze' voor Paypal
    2. Je wordt nu doorgestuurd naar de online omgeving van Paypal
    3. Login met jouw Paypal account
    4. Bevestig de betaling
    5. Je keert terug naar Solfelt.nl en je aankoop en betaling zijn voltooid!

    Veel plezier met je producten!

    Creditcard
    Betaal veilig en achteraf met creditcard. Wij accepteren zowel Mastercard als Visa cards. Solfelt.nl garandeert de veiligheid van jouw creditcardgegevens door een versleutelde verzending. Lees meer in ons Privacybeleid. Zodra je nieuwe aanwinst bij Solfelt is goedgekeurd, wordt het bedrag gereserveerd en ontvang je een bevestigingsmail van de bestelling per e-mail.

    Betalen met creditcard is bij Solfelt altijd kosteloos. Je creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd.

    BanContact
    Bancontact is een betaalmethode van Bancontact Payconiq Company.Hoe werkt online betalen?
    1. Bevestig in de webshop de inhoud van uw winkelmandje en kies Bancontact als betaalmethode.
    2. Betaling; Volg de instructies online samen met uw digipass of kaartlezer.
    3. Klaar! U krijgt op uw scherm een bevestiging van de betaling. Klaar!

    Klarna Achteraf betalen
    Solfelt werkt samen met Klarna, de partij die het mogelijk maakt om jouw bestelling achteraf te betalen. Je ontvangt eerst het product en daarna krijg je 30 dagen de tijd om te betalen. Om te kunnen betalen ontvang je na levering van Klarna een factuur. Dit kan tot twee weken duren. Om de betaling te voltooien, betaal je de factuur aan Klarna (en niet aan Solfelt).

    Cadeaukaart
    Bij Solfelt kun je onze cadeaubonnen gebruiken tijdens het afrekenen. Het bedrag op je cadeaubon wordt na invullen van de code afgetrokken van het totaalbedrag. Blijft er na aftrek van dat bedrag nog een bedrag open staan, dan kan dat via alle andere betaalmethoden worden afgerekend.

  • Dat kan zeker. Wij werken samen met Klarna. Je ontvangt het product en kunt daar vervolgens 30 dagen van genieten voordat je hoeft te betalen. Om te betalen ontvang je van Klarna binnen twee weken een factuur. Vervolgens voldoe je factuur rechtstreeks aan Klarna, niet aan Solfelt.

  • Iemand anders gunt jou de producten van Solfelt, wat leuk! Op jouw cadeaubon vind je twee zaken, een speciale code en het bedrag dat deze code waard is. Wanneer de producten naar jouw keuze in je WINKELWAGEN zitten, kan je deze code invoeren in het veld 'KORTINGSCODE'. Druk vervolgens op de knop 'VERZILVEREN'. Het bedrag op de kaart wordt direct verrekend met het totaalbedrag.

  • Wanneer je betaalt via een bankoverschrijving, vermeld dan altijd je klant- en ordernummer.

    Rabobank Rekeningnummer: 0364 9883 12
    IBAN: NL51 RABO 0364 9883 12

    KVK nummer: 77478797
    BTW nummer: NL861019805B01

Retourneren

  • Dat kan zeker! Soms is een product erg mooi, totdat je hem in je eigen interieur terug ziet. Soms heb je toch net de verkeerde maat gekozen. We begrijpen goed dat je zo’n product wilt retourneren of ruilen. Geen enkel probleem!

    Retourneren
    Op producten die je bij Solfelt hebt besteld, geldt altijd een bedenktijd van 30 dagen. Je mag het product zonder opgaaf van reden gratis retourneren. Dit heet herroepingsrecht.

    Retourneren lampen
    Mocht je hebben gekozen voor de ophangservice en bevalt de lamp toch niet naar wens, dan kan je deze ook retour sturen aan de hand van de voorwaarden. Als Solfelt de lamp moet demonteren, dan worden er kosten in rekening gebracht.

    Een aantal voorwaarden voor het gratis retourneren van de artikelen zijn:

    • Je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel wat retour zal worden gestuurd. Wanneer het product niet meer ‘als nieuw’ kan worden verkocht, kan Solfelt beslissen om een deel van het aankoopbedrag in mindering te brengen.
    • Je dient het artikel met alle geleverde toebehoren terug te sturen, conform de retourinstructies die je van ons hebt ontvangen bij het retour melden.
    • Je dient het artikel in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retour te zenden.

    In onderstaande gevallen geldt geen herroepingsrecht:

    • Op maat gemaakte producten.
    • Op productie artikelen.

    Ruilen
    Wil je je product ruilen? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice. Samen zullen we de verschillende opties doornemen. Vervolgens kun je het product naar ons toesturen.

    Nadat wij jouw retour gestuurde pakket hebben ontvangen, sturen wij het nieuwe artikel naar je toe. Mocht het zo zijn dat het artikel niet meer op voorraad is, dan zal het aankoopbedrag worden teruggestort op dezelfde rekening waarmee je hebt betaald.

  • Artikelen die je wilt gratis retourneren, kunnen naar het volgende adres worden toegestuurd:

    • Solfelt VOF
    • Arlandaweg 92
    • 1043EX Amsterdam
    • Nederland

    Retourneren kan ook makkelijk via mijn account, dan volg je het volgende proces. Via mijn account ga je naar het kopje "BESTELLINGEN". Vervolgens klik je op de bestelling die je wilt retourneren via de knop 'BEKIJKEN'. Daar kan je de producten die je wilt retourneren aanmelden.

    Vervolgens hangt het van de grootte van de artikelen af hoe deze kunnen worden geretourneerd. Kleine artikelen kunnen via PostNL worden verstuurd en grote artikelen zullen opgehaald worden. We zullen contact met je opnemen om een afspraak te maken, we komen langs wanneer het jou uitkomt.

    PostNL
    Wanneer je het artikel hebt geretourneerd via PostNL, is de zending op de website van PostNL te volgen met een track & trace code. Zodra Solfelt het geretourneerde artikel in ontvangst heeft genomen, kan de verwerking 5 dagen duren. Heb je na 5 werkdagen nadat je het artikel retour hebt gestuurd nog geen bericht ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Solfelt
    Wanneer je wil dat Solfelt de bestelling komt ophalen, dan houden we de transportkosten in op het aankoopbedrag dat we terugstorten. We hanteren hiervoor de prijzen die onze bezorgers aanhouden.

    Heb je hulp nodig bij het retourproces? Neem gerust contact met ons op via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00), spreek ons aan via de chat of mail je vraag naar info@solfelt.nl.

  • Nee, de kosten voor het retourneren van producten zijn gratis. Behalve bij het demonteren van een lamp worden kosten in rekening gebracht. Wanneer je wil dat Solfelt de bestelling komt ophalen, neem dan contact met ons op.

  • Wij doen er, samen met onze bezorgers, alles aan om een product veilig en schadevrij bij jou te bezorgen. Toch kan het soms gebeuren dat een product schade oploopt.

    Wanneer dit het geval is, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct aan de slag om het probleem voor je op te lossen.

    Het werkt het snelst als je een e-mail stuurt naar info@solfelt.nl. Stuur een foto mee waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is. Benoem daarbij graag het bestelnummer, deze vind je in je bevestigingsmail of in je account.

  • Wij doen er, samen met leveranciers en bezorgers, alles aan om de juiste producten bij jou te bezorgen. Toch kan het soms gebeuren dat het verkeerde product wordt opgestuurd of dat jouw bestelling niet compleet wordt bezorgd.

    Wanneer dit het geval is, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct aan de slag om het probleem voor je op te lossen. Houd je bestelnummer bij de hand, deze kun je vinden in je bevestigingsmail of in je account.

    Het werkt het snelst als je even belt via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00). Je kunt ons ook altijd aanspreken via de chat of een mail sturen naar info@solfelt.nl.

  • U heeft bij Solfelt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (formulier), maar bent hiertoe niet verplicht.

    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

  • Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

    De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

    Ons retouradres:
    Solfelt
    Afdeling Retouren
    Valeriusstraat 296-2
    1075GP Amsterdam
    Nederland

    U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    Producten die zijn vervaardigd naar wensen en instructies van de consument (maatwerk) zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Garantie & reparatie

  • Er zit een wettelijke garantie op alle artikelen van onze webshop. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als dit niet het geval is, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

  • Naast de wettelijke garantie geldt er op de meeste artikelen ook een fabrieksgarantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar. Daarnaast kan de garantie per product en fabrikant verschillen. Solfelt kan hierin bemiddelen, maar is hier niet aansprakelijk voor. Wanneer je bestelde artikel niet goed functioneert binnen de garantieduur, gaan wij zo snel mogelijk op zoek naar een oplossing. Hierbij kun je denken aan een reparatie, vervanging of terugbetaling van je aankoopbedrag. Als het probleem met het artikel valt toe te schrijven aan eigen schuld, heb je geen recht op garantie.

    De genoemde garantietermijnen op de productpagina’s betreft de fabrieksgarantie.

  • Wij doen er, samen met onze bezorgers, alles aan om een product veilig en schadevrij bij jou te bezorgen. Toch kan het soms gebeuren dat een product schade oploopt.

    Wanneer dit het geval is, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct aan de slag om het probleem voor je op te lossen.

    Het werkt het snelst als je een e-mail stuurt naar info@solfelt.nl. Stuur een foto mee waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is. Benoem daarbij graag het bestelnummer, deze vind je in je bevestigingsmail of in je account.

  • Wij doen er, samen met leveranciers en bezorgers, alles aan om de juiste producten bij jou te bezorgen. Toch kan het soms gebeuren dat het verkeerde product wordt opgestuurd of dat jouw bestelling niet compleet wordt bezorgd.

    Wanneer dit het geval is, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct aan de slag om het probleem voor je op te lossen. Houd je bestelnummer bij de hand, deze kun je vinden in je bevestigingsmail of in je account.

    Het werkt het snelst als je even belt via 020-2111026 (elke werkdag 8:00 – 21:00, zaterdag & zondag 9:00 – 18:00). Je kunt ons ook altijd aanspreken via de chat of een mail sturen naar info@solfelt.nl.

  • Om je artikel voor reparatie aan te melden neem je contact op met onze klantenservice. Na de aanmelding van je artikel ontvang je een bevestigingsmail met verzendinstructies. Kleine artikelen kunnen worden opgestuurd. Grote producten kunnen worden opgehaald door een koerier of regelen wij een reparatie aan huis.

Contact

  • Heb je een vraag over je order, onze dienstverlening of een compliment? Je kan ons via onderstaande mogelijkheden bereiken:

    • Telefoon: 020-2111026 (direct antwoord)
    • Whatsapp: 0659818767 (binnen 0,5 uur antwoord)
    • Chat: zie rechtsonder in je scherm (direct antwoord)
    • Facebook: messenger (binnen 0,5 uur antwoord)
    • E-mail: info@solfelt.nl (binnen 1 uur antwoord)

    Onze contactgegevens (geen bezoekadres) zijn:

    Solfelt VOF
    Arlandaweg 92 Unit 4.2
    1043EX Amsterdam

  • Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Zakelijk

Home FAQ Bezorgen